?ningsprogram som var

WIPs, finished stuff, it's all good. Anything posted is open for crits unless otherwise stated.

Moderators: Zombie Dave McCaig, Reber, Laura, Dean Welsh, Scott Johnson

?ningsprogram som var

Postby Labi1995 » Fri Jan 25, 2019 7:46 pm

F?r n?gra veckor sedan fick jag ett e-postmeddelande fr?n en l?sare som heter Adam Krueger och fr?gade mig om det var m?jligt att en enkel byte av skor fr?n en stabilitetssko till en neutral tr?nare v?sentligen kunde bota en ganska l?ngsiktig kamp med iliotibialbandsyndrom n?stan ?ver natten. Detta hade varit Adams erfarenhet, och han undrade om jag n?gonsin h?rt talas om en s?dan sak tidigare. Mitt omedelbara svar var en rungande ja. Varf?r? F?r i mitt eget liv har jag upplevt att jag har haft sm?rta i ITB bara tv? g?nger, och i b?da fallen l?stes sm?rtan ovanf?r mitt kn? n?stan omedelbart, antingen med skiftbyte Nike Air Force 1 Femmeeller med ?ndringar i skodon Nike Air Max Classic BW Dames som orsakar problemet (du kan l?sa om min erfarenhet med sistn?mnden h?r). Nu s?ger jag inte att byte av skor ?r en s?ker eldningsbehandling f?r ITBS - jag tvivlar mycket p? att det ?r men med min erfarenhet ?r det en faktor att ?verv?ga (tillsammans med saker som h?ftstyrka, asymmetrier, etc.). Men jag var fascinerad av likheten mellan Adams erfarenhet och min egen, s? jag fr?gade om han skulle vara villig att skriva upp sin erfarenhet f?r mig s? att jag kunde dela h?r p? Runblogger. Om du har varit en l?pare f?r ett nummer av ?r, ?r det troligt att du har lider av n?gon typ av l?pande skada. Bland de vanligaste av l?pande skador ?r Iliotibial (IT) Band syndrom. Det kan h?nda f?r n?gra olika orsaker, inklusive: d?lig k?rform, ?vertr?ning, springa f?r m?nga kullar och om och om igen. N?r det g?ller Nike Air Max 90 Homme skador kan ITBS vara en av de Nike Air Max 270 Dames mest frustrerande eftersom det kan ta var som helst fr?n n?gra dagar till n?gra m?nader f?r att rensa upp. Det h?r ?r historien om min kamp med ITBS och dess till synes osannolika resolution. Bak i januari i ?r b?rjade jag tr?na f?r NYRR Half Marathon i New York City som ?gde rum den h?r helgen. Jag hade k?rt regelbundet de senaste tv? ?ren och loggade vanligen 80-100 mil m?nader och s?g fram emot utmaningen med min f?rsta t?vling l?ngre ?n en 10K. Vid den tiden var jag mitt i att l?sa "Daniels Running Formula" (av Jack Daniels) och k?nde mig extra ambiti?s, s? jag formulerade mitt eget tr?ningsprogram som var baserat p? ett av hans maratonprogram i boken. Jag ?ndrade k?rstr?ckan lite f?r att jag bara skulle k?ra en halv, men jag f?rs?kte h?lla fast vid hans principer om m?nga l?nga och l?ngsamma miles Nike Air Max 95 Femme framh?vda med en hastighet Nike Air Max 95 Femme (han kallar dem "kvalitet") tr?ning eller l?ngvarigt tv? g?nger per vecka. F?r den f?rsta m?nadens tr?ning gick allting simma och jag var medeltal drygt 30 miles / vecka. Det var under den f?rsta veckan i februari att jag b?rjade m?rka sm?rta p? utsidan av mitt v?nstra kn?. F?rst trodde jag att jag bara hade blivit kn?kruvad eftersom sm?rtan, medan m?rkbar, var mer av ont ?n n?got som k?ndes allvarligt - och det verkade f?rsvinna n?r jag slutade springa. Efter ett par dagar hade jag en tr?ningspass som var planerad och det var d? saker blev riktigt d?liga. Efter att ha avslutat tr?ningen hade jag skarp, stagande sm?rta i mitt v?nstra kn? och kunde knappt l?gga n?gon vikt p? mitt v?nstra ben. Att g? ner flygningar av trappor var hemskt. Jag gjorde lite snabb forskning p? internet och det blev ganska uppenbart www.amolan.es att jag hade utvecklat Nike Court Lite Damskie ett fall av ITBS. Jag var i f?Nike Air Max 2017 Femme rnekelse. Jag sa till mig sj?lv, "eh, jag tar de n?rmaste dagarna av, l?t det g? upp och jag kommer tillbaka p? v?g." Lite visste jag att jag skulle spendera de n?rmaste 6 veckorna i sm?rta.
Labi1995
Überzombie

Return to Public Gallery